Leerwinst doelgroeppeuters VVE taal
Terug naar navigatie - Leerwinst doelgroeppeuters VVE taalType | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 32 % | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 51 % | 51 % | 51 % | 51 % |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 32 % | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 51 % | 51 % | 51 % | 51 % |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 33 % | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 51 % | 51 % | 51 % | 51 % |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 39 % | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 41 % | 41 % | 41 % | 41 % |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 34 % | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 41 % | 41 % | 41 % | 41 % |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 87,9 % | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 90 % | 92 % | 92 % | 92 % |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 3,6 % | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 3,5 % | 3,4 % | 3,4 % | 3,4 % |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 10,2 % | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 15 % | 15 % | 15 % | 15 % |
Doelstelling is zo laag mogelijke terugval met een signaalwaarde van 15%.
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 2627 | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 2000 | 2000 | 2000 | 2000 |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 9059 | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 8200 | 8200 | 8200 | 8200 |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 4325 | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 4500 | 4500 | 4500 | 4500 |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 1401 | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 1450 | 1450 | 1450 | 1450 |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 108 | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 150 | 150 | 150 | 150 |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 37 % | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 40 % | 40 % | 40 % | 40 % |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 45 | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 150 | 150 | 150 | 150 |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 69 % | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 75 % | 75 % | 75 % | 75 % |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 304 | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 250 | 250 | 250 | 250 |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 79 | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 80 | 80 | 80 | 80 |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 4648 | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 4600 | 4550 | 4500 | 4450 |
De realisatie 2021 is op basis van de meest recente cijfers (peildatum 9-8-2022) naar boven bijgesteld t.o.v. de realisatie ten tijde van de Jaarrekening. Het aantal jeugdigen met jeugdhulp stijgt sinds 2021 weer. Streven is om deze stijging de komende jaren te keren.
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 15,1 | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 15 | 14,8 | 14,6 | 14,4 |
Het percentage jeugdigen met jeugdhulp is gestegen en ligt hoger dan het landelijk gemiddelde (12,9% in 2021).
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 84,7 | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 87 | 87 | 87 | 87 |
Het bereik van de Stichting Jeugdgezondheidszorg Zuid-Holland West was in 2021 wisselend voor de verschillende leeftijdsgroepen. Voor de groep 0-4 jaar
was het bereik gemiddeld 84,7%. Voor de leeftijdsgroep 4-18 jaar was het bereik gemiddeld 19,6%.
Reden voor het lagere bereik was dat het werk ook het afgelopen jaar als gevolg van de COVID-19-pandemie deels heeft stilgelegen. Met name in de
schoolgaande leeftijd was het bereik lager door het sluiten van de scholen en de wisselende coronamaatregelen in 2021. Streven is dat het bereik weer op het 'oude' niveau komt.
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 73 % | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 85 % | 85 % | 85 % | 85 % |
In de jaarrekening 2021 is per abuis een verkeerde waarde bij de realisatie opgenomen. De correcte realisatie is 73% in plaats van 86%.
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 8548 | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 7800 | 7800 | 7800 | 7800 |
Vanaf mei 2021 is het samenwerkingsverband inZet gestart en is een deel van de maatwerkvoorzieningen bij inZet ondergebracht, daardoor verwachten we de komende jaren een daling van het aantal klanten met een Wmo-maatwerkvoorziening.
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 125 | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 120 | 120 | 120 | 120 |
Het aantal huishoudens met multiproblematiek waar zorgcoördinaties nodig is, is stabiel en past bij de verwachting.
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 103 | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 35 | 35 | 35 | 35 |
De afgelopen jaren is een stijging waar te nemen in het aantal meldingen over fraude en onrechtmatigheid bij de gemeente.
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 83 % | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 40 % | 40 % | 40 % | 40 % |
Deze indicator geeft het percentage meldingen van fraude of onrechtmatigheid weer dat wordt afgehandeld door de toezichthouders van de gemeente.
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 36 % | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 60 % | 60 % | 60 % | 60 % |
De toezichthouders van de gemeente adviseren op basis van hun onderzoek of rechtsvervolging nodig is.
inZet is per 1 mei 2021 gestart met de dienstverlening. Er zijn nog geen cijfers over het aantal unieke klanten beschikbaar over een heel kalenderjaar, daardoor is er nog geen begroting voor de komende jaren beschikbaar. Na afloop van het jaar 2022 kan deze begroting wel gemaakt worden.
Type | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|
Begroting PB 2023 | 80 % | 80 % | 80 % | 80 % |
Het samenwerkingsverband inZet is vanaf mei 2021 gestart. Het streven is dat 80% van de inwoners bekend raakt maakt het samenwerkingsverband.
Type | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|
Begroting PB 2023 | 50 % | 50 % | 50 % | 50 % |
Voordat het samenwerkingsverband inZet bestond werd de maatwerkvoorziening begeleiding individueel bij de cliënt thuis geboden. Het ondersteuningsaanbod van inZet wordt waar mogelijk groepsgewijs geboden, zodat cliënt ook direct contacten en activiteiten buitenshuis hebben.
Vanaf 1 mei 2021 wordt de onafhankelijke cliëntondersteuning door Adviespunt Zorgbelang uitgevoerd. Er zijn nog geen cijfers over het aantal mensen dat gebruik heeft gemaakt van cliëntondersteuning beschikbaar over een heel kalenderjaar, daardoor is er nog geen begroting voor de komende jaren beschikbaar. Na afloop van het jaar 2022 kan deze begroting wel gemaakt worden.
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 9 | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 9 | 9 | 9 | 9 |
Er zijn geen nieuwe windmolens voorzien.
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 50 | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 69 | 85 | 103 | 120 |
De cijfers van de klimaatmonitor over 2021 over deze indicator zijn nog niet beschikbaar. We verwachten komende jaren een sterke groei van met name particuliere zonne-energie.
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 29,8 | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 29,75 | 29,5 | 9,25 | 9,25 |
We verwachten dat de huidige trend doorzet.
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 7,6 % | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 5,5 % | 5,75 % | 6 % | 6 % |
Type | 2021 |
---|---|
Realisatie | 283,9 Jaarlijks minder |
De jaarlijkse rente indexatie van de afvalstoffingheffing telt niet mee voor deze indicator. Het streven om elk jaar de afvalstoffenheffing te verlagen is niet meer realistisch. Door het niet doorgaan van nieuw afvalbeleid is er geen ferme daling ingezet van de hoeveelheid restafval. Daarnaast heeft hebben we bij het inzamelen van afval te maken met diverse prijsverhogingen.
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 |
---|---|---|---|---|
Realisatie | 86 % | - | - | - |
Begroting PB 2022 | - | 70 % | 75 % | 75 % |
Geen bijzonderheden.
Type | 2021 |
---|---|
Realisatie | 3,7 jaarlijks meer |
Geen bijzonderheden.
Type | 2021 |
---|---|
Realisatie | 18,4 jaarlijks meer |
Geen bijzonderheden.
Type | 2021 |
---|---|
Realisatie | 37,3 jaarlijks meer |
Er is een trend dat de hoeveelheid karton per inwoner toeneemt. Dit komt door de toename van online-winkelen en thuisbezorging. Het zal dus niet moeilijk zijn deze prestatie te halen. Waar we naar streven is minder karton bij het restafval (een hoger percentage gescheiden oud papier en karton).
Type | 2021 |
---|---|
Realisatie | 9,2 jaarlijks meer |
Geen bijzonderheden.
Type | 2021 |
---|---|
Realisatie | 57 jaarlijks meer |
Geen bijzonderheden.
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 95 % | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 90 % | 90 % | 90 % | 90 % |
De Quickscan is een steekproefsgewijze toets per kwartaal van 170 plekken verspreid over 7 wijken in Zoetermeer. Hierin wordt de beeldkwaliteit gemeten en vergeleken met de doelstellingen (normen). Deze doelstellingen zijn vastgesteld in de Nota Onderhoud openbare ruimte (Beheervisie ~) en worden vertaald in onderhoudsbestekken en -contracten. Verharding wordt meegenomen in de Quickscan. Afwijking tot 10% onder de afgesproken norm zijn toegestaan, vandaar de 90% in de begrotingsreeks. Naast deze beeldkwaliteit wordt de technische toestand van de verharding gemeten via inspecties. Deze technische inspecties zijn leidend voor de benodigde onderhoudsmaatregelen.
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 96 % | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 90 % | 90 % | 90 % | 90 % |
De Quickscan is een steekproefsgewijze toets per kwartaal van 170 plekken verspreid over 7 wijken in Zoetermeer. Hierin wordt de beeldkwaliteit gemeten en vergeleken met de doelstellingen (normen). Deze doelstellingen zijn vastgesteld in de Nota Onderhoud openbare ruimte (Beheervisie ~) en worden vertaald in onderhoudsbestekken en -contracten. Straatmeubilair wordt meegenomen in de Quickscan. Afwijking tot 10% onder de afgesproken norm zijn toegestaan, vandaar de 90% in de begrotingsreeks.
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 92 % | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 90 % | 90 % | 90 % | 90 % |
De Quickscan is een steekproefsgewijze toets per kwartaal van 170 plekken verspreid over 7 wijken in Zoetermeer. Hierin wordt de beeldkwaliteit gemeten en vergeleken met de doelstellingen (normen). Deze doelstellingen zijn vastgesteld in de Nota Onderhoud openbare ruimte (Beheervisie ~) en worden vertaald in onderhoudsbestekken en -contracten. Groen wordt meegenomen in de Quickscan. Afwijking tot 10% onder de afgesproken norm zijn toegestaan, vandaar de 90% in de begrotingsreeks.
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 97 % | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 90 % | 90 % | 90 % | 90 % |
De Quickscan is een steekproefsgewijze toets per kwartaal van 170 plekken verspreid over 7 wijken in Zoetermeer. Hierin wordt de beeldkwaliteit gemeten en vergeleken met de doelstellingen (normen). Deze doelstellingen zijn vastgesteld in de Nota Onderhoud openbare ruimte (Beheervisie ~) en worden vertaald in onderhoudsbestekken en -contracten.Verzorgend onderhoud wordt meegenomen in de Quickscan. Het betreft bijvoorbeeld de hoeveelheden onkruid en zwerfaval. Afwijking tot 10% onder de afgesproken norm zijn toegestaan, vandaar de 90% in de begrotingsreeks.
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 8,1 | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 8 | 8 | 8 | 8 |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 7,8 | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 7,9 | 7,9 | 7,9 | 7,9 |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 7,8 | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 8 | 8 | 8 | 8 |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 8,1 | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 8 | 8 | 8 | 8 |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 7 | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 7,4 | 7,4 | 7,4 | 7,4 |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 7,3 | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 7,7 | 7,7 | 7,7 | 7,7 |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 7,6 | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 7,5 | 7,5 | 7,5 | 7,5 |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 7,3 | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 7,6 | 7,6 | 7,6 | 7,6 |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 4,7 | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 7 | 7 | 7 | 7 |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 7,3 | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 7,5 | 7,5 | 7,5 | 7,5 |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 8,1 | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 7,5 | 7,5 | 7,5 | 7,5 |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 24 | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 70 | 70 | 70 | 70 |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 405174 | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 725000 | 725000 | 725000 | 725000 |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 99679 | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 184000 | 184000 | 184000 | 184000 |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 11043 | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 27500 | 27500 | 27500 | 27500 |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 5915 | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 55000 | 55000 | 55000 | 55000 |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 18804 | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 115000 | 115000 | 115000 | 115000 |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 4973 | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 25000 | 25000 | 25000 | 25000 |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 800 | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 15000 | 15000 | 15000 | 15000 |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 2629 | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 5500 | 5500 | 5500 | 5500 |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 82568 | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 80000 | 80000 | 80000 | 80000 |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 30 % | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 70 % | 70 % | 70 % | 70 % |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 100 % | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 100 % | 100 % | 100 % | 100 % |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 75 % | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 74 % | 74 % | 74 % | 74 % |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 70 % | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 65 % | 65 % | 65 % | 65 % |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 279300 | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 375000 | 375000 | 365000 | 365000 |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 0 | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 5 | 5 | 5 | 5 |
Halt geeft ieder jaar diverse voorlichtingssessies op scholen. De onderwerpen zijn onder andere: geweld en wapenbezit, de jaarwisseling en online veiligheid. Het RIEC geeft op scholen voorlichting over ondermijning.
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 3 | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 2 | 2 | 2 | 2 |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 8 | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 8 | 8 | 8 | 8 |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 1 | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 4 | 4 | 4 | 4 |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 2 | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 2 | 2 | 2 | 2 |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 116331 | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 99999 | 99999 | 99999 | 99999 |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 241 | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 100 | 100 | 100 | 100 |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 111 | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 127 | 127 | 127 | 127 |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 141 | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 165 | 165 | 165 | 165 |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 1 | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 1 | 1 | 1 | 1 |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 89 % | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 90 % | 90 % | 90 % | 90 % |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 0 | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 0 | 0 | 0 | 0 |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 8,3 | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 8 | 8 | 8 | 8 |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 0 | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 7,3 | 7,3 | 7,3 | 7,3 |
Het digitale aanbod van producten en diensten wordt steeds verder uitgebreid. Tegelijkertijd nemen de verwachtingen ook steeds verder toe. Doelstelling is om in 2023 gemiddeld een 7,3 te scoren voor de afhandeling van digitale producten.
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 26 % | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 20 % | 20 % | 20 % | 20 % |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 70 % | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 90 % | 90 % | 90 % | 90 % |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 0 | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 7 | 7 | 7 | 7 |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 80 % | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 92 % | 93 % | 93 % | 93 % |
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 7 | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 0 | 0 | 0 | 0 |
Per 1 juli 2018 is de actualiseringsplicht voor bestemmingsplannen vervallen. Het rijk biedt gemeenten hiermee meer ruimte voor de voorbereiding op de Omgevingswet. Met de komst van de Omgevingswet is dit geen goede indicator meer. Nieuwe indicatoren worden in het kader van (de doelen van) de omgevingsvisie Zoetermeer 2040 geformuleerd.
Type | 2021 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|
Realisatie | 1,1 % | - | - | - | - |
Begroting PB 2023 | - | 2,9 % | 2,9 % | 2,9 % | 2,9 % |
Het percentage leegstand gemeentelijk vastgoed is maximaal 2,9%.
Programma 1. Onderwijs, economie en arbeidsparticipatie | Begroting 2022 | Begroting 2023 | Begroting 2024 | Begroting 2025 | Begroting 2026 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Bijdragen aan maatwerk in spelen en leren (1.1) | ||||||
400.01 Onderwijshuisvesting | -9.066 | -8.202 | -8.637 | -8.668 | -9.101 | |
480.01 Lokaal onderwijsbeleid | -1.866 | -948 | -947 | -985 | -984 | |
480.04 Onderwijsachterstanden | -635 | -666 | -666 | -666 | -666 | |
480.07 Leerlingenvervoer | -1.378 | -1.442 | -1.442 | -1.442 | -1.442 | |
Totaal Bijdragen aan maatwerk in spelen en leren (1.1) | -12.945 | -11.257 | -11.692 | -11.760 | -12.193 | |
Beperken uitval in het onderwijs (1.2) | ||||||
480.06 Voortijdig schoolverlaten | -1.305 | -1.353 | -1.352 | -1.352 | -1.352 | |
480.08 Zorgstructuur onderwijs | -402 | -422 | -422 | -422 | -422 | |
482.02 Onderwijs-arbeidsmarkt/ volwasseneducatie | -353 | -97 | -97 | -97 | -97 | |
Totaal Beperken uitval in het onderwijs (1.2) | -2.061 | -1.871 | -1.871 | -1.871 | -1.871 | |
Bevorderen van een beter vestigings- en ondernemersklimaat (1.3) | ||||||
310.15 Economische ontwikkeling | -525 | -601 | -571 | -601 | -571 | |
310.25 Beheer warenmarkten | -31 | -32 | -32 | -32 | -32 | |
Totaal Bevorderen van een beter vestigings- en ondernemersklimaat (1.3) | -556 | -633 | -603 | -633 | -603 | |
Bevorderen groei werkgelegenheid (1.4) | ||||||
310.15 Economische ontwikkeling | -376 | -347 | -347 | -347 | -347 | |
Totaal Bevorderen groei werkgelegenheid (1.4) | -376 | -347 | -347 | -347 | -347 | |
Stimuleren duurzame arbeidsparticipatie (1.5) | ||||||
482.02 Onderwijs-arbeidsmarkt/ volwasseneducatie | -131 | -138 | -138 | -3 | -3 | |
610.01 Participatie | -12.270 | -11.225 | -11.417 | -11.417 | -11.417 | |
611.03 Wet sociale werkvoorziening | -7.911 | -7.827 | -7.330 | -7.109 | -7.230 | |
Totaal Stimuleren duurzame arbeidsparticipatie (1.5) | -20.313 | -19.189 | -18.885 | -18.529 | -18.649 | |
Voorzien in noodzakelijke middelen van bestaan (1.6) | ||||||
610.02 Hoogwaardig handhaven | -695 | -801 | -801 | -761 | -713 | |
610.03 Inkomensondersteunende voorzieningen | -14.155 | -14.402 | -14.109 | -14.109 | -14.034 | |
920.01 Kwijtschelding van belastingen | -1.592 | -1.658 | -1.658 | -1.658 | -1.658 | |
Totaal Voorzien in noodzakelijke middelen van bestaan (1.6) | -16.442 | -16.861 | -16.568 | -16.528 | -16.405 | |
Gerealiseerd resultaat | -52.693 | -50.158 | -49.966 | -49.668 | -50.068 |
Programma 2. Samen leven en ondersteunen | Begroting 2022 | Begroting 2023 | Begroting 2024 | Begroting 2025 | Begroting 2026 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Bevorderen vroegtijdige, toegankelijke, passende en effectieve jeugdhulp (2.1) | ||||||
671.01 Universele preventie jeugd | -4.254 | -4.343 | -4.343 | -4.343 | -4.343 | |
671.02 Selectieve preventie jeugd | -1.747 | -1.821 | -1.821 | -1.821 | -1.821 | |
671.03 Maatwerk jeugd | -3.451 | -3.417 | -3.282 | -3.168 | -3.168 | |
671.04 Specialistische jeugdhulp | -57.171 | -58.325 | -56.045 | -53.891 | -53.649 | |
682.01 Jeugd voorzieningen | 1.382 | 900 | 248 | 133 | 67 | |
Totaal Bevorderen vroegtijdige, toegankelijke, passende en effectieve jeugdhulp (2.1) | -65.242 | -67.007 | -65.243 | -63.090 | -62.914 | |
Bevorderen meedoen aan de samenleving en zelfstandig wonen (2.2) | ||||||
662.01 Wmo maatwerk | -31.008 | -31.556 | -31.372 | -31.102 | -31.102 | |
670.01 Wmo algemene voorziening | -13.583 | -13.042 | -12.719 | -12.609 | -12.557 | |
670.05 Wmo maatschappelijke zorg | -822 | -725 | -725 | -725 | -725 | |
Totaal Bevorderen meedoen aan de samenleving en zelfstandig wonen (2.2) | -45.413 | -45.323 | -44.816 | -44.436 | -44.384 | |
Bevorderen gezondheid, veiligheid en welbevinden (2.3) | ||||||
670.04 Wmo preventie | -201 | -211 | -211 | -211 | -211 | |
714.01 Gezondheidszorg | -1.631 | -1.707 | -1.707 | -1.707 | -1.707 | |
Totaal Bevorderen gezondheid, veiligheid en welbevinden (2.3) | -1.832 | -1.918 | -1.918 | -1.918 | -1.918 | |
Gerealiseerd resultaat | -112.486 | -114.248 | -111.977 | -109.444 | -109.215 |
Programma 3. Leefbaarheid, duurzaam en groen | Begroting 2022 | Begroting 2023 | Begroting 2024 | Begroting 2025 | Begroting 2026 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Bevorderen duurzame ontwikkeling (3.1) | ||||||
721.19 Afvalinzameling | 5.070 | 5.257 | 5.126 | 5.110 | 5.109 | |
723.36 Milieubeleid | -1.781 | -1.713 | -1.617 | -1.617 | -1.617 | |
Totaal Bevorderen duurzame ontwikkeling (3.1) | 3.289 | 3.544 | 3.510 | 3.493 | 3.492 | |
Behouden kwaliteit openbare ruimte (3.2) | ||||||
810.18 Algemeen beheer | -3.198 | -3.446 | -3.419 | -3.235 | -3.235 | |
810.28 Dagelijks beheer en klein onderhoud | -16.902 | -17.819 | -17.941 | -17.838 | -17.838 | |
810.38 Exploitaties | 3.650 | 3.734 | 3.697 | 3.657 | 3.609 | |
810.48 Groot onderhoud | -8.739 | -11.016 | -11.162 | -11.032 | -11.032 | |
922.33 Algemene baten en lasten stadsbeheer | 287 | 294 | 294 | 294 | 294 | |
Totaal Behouden kwaliteit openbare ruimte (3.2) | -24.903 | -28.253 | -28.531 | -28.154 | -28.203 | |
Gerealiseerd resultaat | -21.614 | -24.709 | -25.022 | -24.661 | -24.711 |
Programma 4. Vrije tijd | Begroting 2022 | Begroting 2023 | Begroting 2024 | Begroting 2025 | Begroting 2026 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Bevorderen laagdrempelig toegankelijke culturele en sportvoorzieningen (4.1) | ||||||
530.02 Exploitatie sportaccommodaties | -1.592 | -3.072 | -4.304 | -4.332 | -5.064 | |
540.03 Cultuur | -8.381 | -10.011 | -7.849 | -7.849 | -7.849 | |
540.04 Beeldende kunst in de openbare ruimte | -130 | -153 | -160 | -186 | -186 | |
560.38 Natuur- en milieu-educatieve voorzieningen | -1.655 | -1.790 | -1.781 | -1.787 | -1.796 | |
630.02 Welzijnsaccommodaties | 1.304 | 1.450 | 1.327 | 1.309 | 1.309 | |
Totaal Bevorderen laagdrempelig toegankelijke culturele en sportvoorzieningen (4.1) | -10.453 | -13.575 | -12.767 | -12.844 | -13.585 | |
Bevorderen levendige stad (4.2) | ||||||
002.31 Evenementen | -857 | -1.019 | -1.019 | -1.019 | -1.019 | |
530.04 Vrijetijds-, sport- en spelontwikkeling | -1.506 | -1.564 | -1.564 | -1.564 | -1.564 | |
530.05 Strategisch beleid sport | -370 | -224 | -224 | -224 | -224 | |
540.03 Cultuur | -2.785 | -2.919 | -2.919 | -2.919 | -2.919 | |
540.04 Beeldende kunst in de openbare ruimte | -133 | -128 | -120 | -94 | -94 | |
541.16 Monumentenbeleid | -266 | -277 | -253 | -253 | -253 | |
Totaal Bevorderen levendige stad (4.2) | -5.918 | -6.130 | -6.099 | -6.072 | -6.072 | |
Gerealiseerd resultaat | -16.371 | -19.705 | -18.866 | -18.917 | -19.658 |
Programma 5. Veiligheid | Begroting 2022 | Begroting 2023 | Begroting 2024 | Begroting 2025 | Begroting 2026 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Bevorderen van de veiligheid in de woning (5.1) | ||||||
002.27 Veiligheid en openbare orde | -12 | -13 | -13 | -13 | -13 | |
140.18 Handhaving openbare ruimten | 0 | 600 | 600 | 600 | 300 | |
Totaal Bevorderen van de veiligheid in de woning (5.1) | -12 | 587 | 587 | 587 | 287 | |
Bevorderen /behouden veiligheid en leefbaarheid in de wijk (5.2) | ||||||
002.27 Veiligheid en openbare orde | -236 | -248 | -248 | -248 | -248 | |
140.18 Handhaving openbare ruimten | -1.768 | -3.040 | -3.012 | -3.012 | -2.739 | |
140.19 Dienstverlening handhaving openbare orde | -15 | -16 | -16 | -16 | -16 | |
Totaal Bevorderen /behouden veiligheid en leefbaarheid in de wijk (5.2) | -2.020 | -3.304 | -3.276 | -3.276 | -3.003 | |
Behouden veiligheid in de stad (5.3) | ||||||
002.26 Vergunningen apv- en bijzondere wetten | -306 | -315 | -315 | -315 | -315 | |
002.27 Veiligheid en openbare orde | -11.650 | -12.197 | -12.506 | -12.479 | -12.348 | |
140.28 Opvang zwerfdieren | -130 | -136 | -136 | -136 | -136 | |
820.26 Handhaving wabo,apv en bijzondere wetten | -1.728 | -1.919 | -1.919 | -1.919 | -1.919 | |
Totaal Behouden veiligheid in de stad (5.3) | -13.814 | -14.567 | -14.876 | -14.849 | -14.718 | |
Gerealiseerd resultaat | -15.847 | -17.284 | -17.565 | -17.537 | -17.433 |
Programma 6. Dienstverlening en participatie | Begroting 2022 | Begroting 2023 | Begroting 2024 | Begroting 2025 | Begroting 2026 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Continueren klanttevredenheid (6.1) | ||||||
002.21 Basisregistraties ppl | -653 | -864 | -864 | -864 | -864 | |
003.01 Publieksplein | -4.310 | -4.378 | -3.860 | -3.839 | -3.839 | |
820.16 Wabo-vergunningen | 2.618 | 1.874 | 925 | -163 | -163 | |
Totaal Continueren klanttevredenheid (6.1) | -2.344 | -3.368 | -3.800 | -4.867 | -4.867 | |
Bevorderen van de participatie (6.2) | ||||||
001.01 Functioneren bestuur | -3.030 | -3.259 | -3.224 | -3.189 | -3.311 | |
001.06 Griffie | -2.529 | -2.534 | -2.534 | -2.544 | -2.620 | |
922.90 Algemene baten en lasten concern (progr.6) | -35 | -295 | -395 | -395 | -250 | |
Totaal Bevorderen van de participatie (6.2) | -5.594 | -6.088 | -6.153 | -6.128 | -6.181 | |
Gerealiseerd resultaat | -7.938 | -9.455 | -9.952 | -10.994 | -11.048 |
Programma 7. Inrichting van de stad | Begroting 2022 | Begroting 2023 | Begroting 2024 | Begroting 2025 | Begroting 2026 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Bevorderen passende woonruimte voor iedere Zoetermeerder (7.1) | ||||||
810.23 Ruimtelijke plannen en verkeer | -91 | -96 | -96 | -96 | -96 | |
820.36 Uitvoering volkshuisvestingsregelingen | -168 | -174 | -174 | -174 | -173 | |
820.46 Volkshuisvestingsbeleid | -342 | -350 | -350 | -352 | -352 | |
822.36 Woonwagenhuisvesting | -623 | -221 | -221 | -221 | -221 | |
922.30 Algemene baten en lasten directie stad (bedrijfsvoering) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
Totaal Bevorderen passende woonruimte voor iedere Zoetermeerder (7.1) | -1.224 | -840 | -840 | -842 | -842 | |
Bevorderen vernieuwende en gewenste functies voor stad en regio (7.2) | ||||||
810.11 Strategie en programmacoordinatie | -169 | -174 | -174 | -174 | -174 | |
810.23 Ruimtelijke plannen en verkeer | -1.035 | -1.043 | -1.118 | -1.669 | -1.995 | |
830.18 Grondexploitatie oosterheem | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
830.42 Grondexploitatie palenstein | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
830.73 Grondbedrijf algemeen | 1.395 | 327 | 0 | 161 | 161 | |
830.74 Grondbedrijf verspreide gronden en panden | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
830.76 Grondbedrijf projecten in uitvoering | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
913.03 Overige financiele middelen (opbr.gem. eigend. niet voor openb.dnst. bestemd) | 1.046 | 942 | 942 | 942 | 942 | |
922.30 Algemene baten en lasten directie stad (bedrijfsvoering) | -128 | 70 | 84 | 83 | 83 | |
Totaal Bevorderen vernieuwende en gewenste functies voor stad en regio (7.2) | 1.110 | 122 | -266 | -656 | -982 | |
Bevorderen kwaliteit van gebouwde omgeving en publieke ruimte (7.3) | ||||||
810.23 Ruimtelijke plannen en verkeer | -1.649 | -1.705 | -1.546 | -1.546 | -1.546 | |
Totaal Bevorderen kwaliteit van gebouwde omgeving en publieke ruimte (7.3) | -1.649 | -1.705 | -1.546 | -1.546 | -1.546 | |
Behouden goede bereikbaarheid en bevorderen verkeersveiligheid (7.4) | ||||||
810.23 Ruimtelijke plannen en verkeer | -657 | -908 | -984 | -933 | -877 | |
Totaal Behouden goede bereikbaarheid en bevorderen verkeersveiligheid (7.4) | -657 | -908 | -984 | -933 | -877 | |
Overige (7.5) | ||||||
820.76 Vastgoedbeheer | 501 | 577 | 578 | 590 | 590 | |
922.30 Algemene baten en lasten directie stad (bedrijfsvoering) | 39 | 39 | 39 | 39 | 39 | |
960.30 Saldi van kostenplaatsen directie stad | -1.483 | -1.554 | -1.554 | -1.554 | -1.554 | |
Totaal Overige (7.5) | -943 | -938 | -937 | -925 | -925 | |
Gerealiseerd resultaat | -3.363 | -4.270 | -4.573 | -4.902 | -5.172 |